Thesims-Life

Alla inlägg under juli 2012

Av Rebecca, Emma och Teresa - 31 juli 2012 17:45

Hej!


5. Vad är det längsta du har kommit i generationer?

- Det länsta jag har kommit i generationer är nog... 5 kanske?

Alltså jag räknade aldrig!

Jag bara spelade på och de fick barn och barnen fick barn osv.


Allt prat om generationer... jag blev sugen på att spela i generationer nu!


  


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 30 juli 2012 00:30

Jag vet att jag har glömt flera dagar men vi låssas som om de dagarna inte har funnits på bloggen och forsätter som om ingeting har hänt.


4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?

- Mitt (Mathildas som jag har fått låna) bästa prylpaket är typ Sovrum och badrum.

Alltså igäntligen jag vet inte riktigt vilket som är vilket och när det gäller kläder så använder jag mest kläder från expantionspaketen.


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 30 juli 2012 00:15

      Hej!


Här kommer mitt bidrag till Sagas tävling. INFO HÄR!


Man ska skapa 1-2 simmar som e så fula som möjligt.

Här kommer min sim:


Vardag:


Finkläder:


Sovkläder:


Sportkläder:


Badkläder:

Ful va?


Jag har bara ett bidrag! Pallar inte göra fler!

Jag blir deprimerad av fula simmar!!!   

Okej... Överdrvet!


Men imorgon kväll vid typ 9 på kvällen så åker jag till Gotland.

Emma kommer ju troligen inte blogga så jag ska försöka ställa in så att det åtminstonde kommer "Dagens utmaning".


Av Rebecca, Emma och Teresa - 29 juli 2012 19:00

Hej!


Jag är med i en tävling. Info hittar du HÄR!


Man ska iaf skapa 1-2 simmar som ska vara med i historien "My Life".

(Klickar du på "My Life" så kommer du till inledningen.)


Här är min Peyton May:

 

(Klicka på för att komma till nedladnings sidan.)

Vardag.

  

Finkläder.

 

Sovkläder.

 

Idrotts kläder.

    

Badkläder.


Egenskaper: God, Vänlig, Disciplinerad och Geni.


http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=6160069



Här kommer min Mary Jane:

 

(Klicka på för att komma till nedladningssidan.)

Vardag.

 

Finkläder.

 

Sovkläder.

 

Idrottskläder.

 

Bad kläder.


Egenskaper: Snobb, Bra på att kyssas, Flörtig och Social Dagslända. (Stavning?)


http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=6169679


Fina va?

Nu är det bara att hoppas på att man vinner!

Och äta. (Vi ska äta middag nu!)


 



Av Rebecca, Emma och Teresa - 28 juli 2012 02:00

Ursäkta jag var upptagen av att fixa med min bästis 13 års prsent så jag hade inte tid för utamaningen igår!

(Nu har jag kollat på os invigningen så det tog lite extra tid!)


3. Vad saknar du i spelet?

- Jag saknar väder! (Naturkatastrofer t.ex översvämning.)

Kanske vore det kul ifall man behövde tanka sin bil...

Shoppa kläder i en klädesaffär...

Lekar som barnen kan leka med varandra...

Barn borde kunna vara romantiska... (Kanske inte de ska kunna myspyssa elr hångla men typ kunna flörta iaf.)

Plugga efter skolan... (typ högskola mm.)

Fler smycken och huvudboender som finns bland accessoarer...

Egna företagare borde kunna få små uppdrag som de kan göra...

Fler trappmodeller...

Cirkus... (akrobater skulle kunna jobba på cirkus och resa runt till andra städer.)

Ekonomiskkris...(Förendringar i pris på möbler, lön, mat mm.)

Klubbar och aktiviteter för vuxna och inte bara för barn... (T.ex Simklubb.)

Religon... (Alla världsreligoner finns med, möjlighet att be mm)

Mer aktiv på jobben... (Utöver drömjobbs jobben.)

Kroppslängd... (Från dvärg till jätte.)

Nagellack...

Möglighet att lägga golv på halvvägg...

På män borde det växa skägg så att de måste raka sig...

Om man inte borstar tänderna så får man hål och får åka till tandläkaren...

Starta egen affär...

Mer alternativ till hår. (När man valt hårfärg och frisyr så ska man kunna välja längd, vågigt, platt, krulligt mm.)

Kändis... (Om man inte underhåller sitt kändisskap så ska det minska, man ska även kunna göra saker så att man tappar kändisskapet snabbare.)



Bara så du vet så fick jag hjälp av min syster och hennes pojkvän med iderna.

(De knäppaste är från dem. Jag kom på typ 5 st.)


Jag vet att det nu blev sent och allt blir sjutet men jag kollade på os invigningen.

Imorgon är jag inte hemma så sorry säger jag bara!!!


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 25 juli 2012 23:55

Hej här är dagens utmaninga grej!


2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?


Mitt favorit expantionspaket är nog... I Rampljuset.

Jag gillar det för jag tycker väldigt mycket om musik så jag gillar att man kan bli sångerska.

Dessutom älskar jag en del av kläderna.


Nu ska jag nog jobba på en grej till Emilia. Hon fyller ju år imorgon.


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 24 juli 2012 00:08

Hej!

Här kommer som sagt Dag 1 av 30 dagars utmaningen.

När rubriken heter Dag X så betyder det att det är 30 dagars utmaning.

(Med X menar jag en siffra som nu idag är det Dag 1.)


Dag 1. Vilka spel har du?

- Jag har Destination världen, Leva Livet, Drömjobb, Kvällsnöjen och Husdjur.

+ Att jag har fått låna I Rampljuset + några Prylpaket av min kompis Mathilda.


(Destination världen fick jag igår för jag hade namnsdag. Det var Emma. Så både jag och Emma hade namnsdag. Jag heter Emma i mellannamn.)


  

Av Rebecca, Emma och Teresa - 23 juli 2012 23:52

Hej!

Imorgon ska jag börja med en 30 dagars utmaning.

Här är frågorna:

1.Vilka spel har du?

2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?

3. Vad saknar du i spelet?

Vad är du missnöjd med och varför?

4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?

5. Vad är det längsta du har kommit i generationer?

6. Tjejsimmar eller killsimmar?

7.  Det värsta expansionspaketet och varför

8.  Bygga hus, inreda ett hus eller köpa ett färdiginrett hus? Varför?

9.  Vilken är din favoritsim genom alla tider och varför

10.  Fusk eller mods?

11.  Den fulaste simmen du gjort

12.  CC eller CC-free?

13.  Vilken egenskap andvänder du mest?

14.  Vilken livslång önskan, superpopulär eller hjärtekrossare?

15.  Ta bilder eller filma?

16.  Ladda ner simmar eller skapa egna?

17.  Det värsta prylpaketet och varför

18.  Vilken färdighet tycker du mest om?

19.  Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

20.  Kina eller Frankrike?

21.  Spela i generationer eller spela i en familj sedan fortsätta på en annan?

  22.  Sunset Valley eller Bridgeport?

23.  Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?

24.  Familjen Spökh eller familjen Markövertag?

25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?

26.  Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning, etc...)?

27.  Vilken låt på simliska är din favorit?

28.  Vilken är den tråkigaste färdigheten?

29.  Finns det någon egenskap du aldrig har andvänt? Varför har du aldrig andvänt den?

30.  Vilken NPC är din favorit?


Från: http://thesims3ochmer.bloggplatsen.se/


Jag ska försöka att svara på de här frågorna.

1 varje dag och så.

Det börjar imorgon!

(Om jag är uppe efter kl 00.00 så kommer jag kanske svara på första frågan då!

Vilket jag torligen är om man kollar på klockan så!)   


 

Presentation


Det här är en blogg om The sims. Hoppas ni gillar den!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

är The Life As Lisa Hök bra?
 Ja, det är den bästa historian jag läst!
 Ja, den är riktigt bra!
 Ja, den är väll okej!
 Har aldrig läst den men ska!
 Har aldrig läst den och jag vill inte!
 Nej, den är ganska dålig!
 Nej, den är super dålig!
 Nej, det är den sämsta jag har läst!

Spellista

Gästbok

Sims bloggar:

Andra sidor:

Kategorier

Not Swedish?

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Unborn 8.0 Green Link
thesims-life

Ovido - Quiz & Flashcards