Thesims-Life

Alla inlägg under augusti 2012

Av Rebecca, Emma och Teresa - 21 augusti 2012 15:30

Hej!


Jag hade tänkt att jag skulle fixa som en liten tävling.

Tävlingen går ut på att skapa simmen moster Anna.

(Det var moster Anna som skickade dockorna till Caroline och Lisa i The life As Lisa Hök.)

Regler:

• Simmen måste vara en vuxen kvinna.

• Hon ska ha namnet Anna Hill.

• Man får inte använda CC.

(CC: Custom Content. (Anpassat Innehåll.) Föremål som spelare kan ladda
ner från olika sidor och som inte tillhör spelet från början. Kan vara skapat av
EA och nedladdningsbart från The Sims 3 Store, men kan också vara skapat av
privatpersoner och upplagt för nedladdning på andra sidor.)

• Expantionspaketn/prylpaketen som man får använda är: Leva Livet, Drömjobb, Husdjur, Kvällsnöjen, I Rampljuset, Destantion världen, lyx och design, utomhuslyx, stadsliv och sovrum och badrum.

• Anna måste ha egenskaperna vänlig, konstnärlig och familjeinriktiad de andra egenskaperna väljer ni själva.

• Alla kläder får ni välja själva.

• Man får gärna skriva en historik om Anna men det är mest utseendet och egenskaperna som gör vilken sim jag väljer.

• Om man har en blogg: Deltar man i tävlingen genom att ta bilder på alla klädstilar och lägga upp de på sin blogg, sedan skriva en komentar (helst till det här inlägget) om att ni är med och länka till inlägget där bilderna på din Anna är och glöm inte att länka till nedlandningsidan av simmen.

• Om man inte har en blogg: Deltar man i tävlingen genom att ta bilder på alla klädstilar och skicka dem i ett mail till thesims-life@hotmail.se och skriv en kommentar (helst till det här inlägget) om att du är med i tävlingen och glöm inte att länka till nedlandningsidan av simmen.


Har ni några frågor så är det bara att slänga iväg en komentar elr skriva den i frågerutan.

(Det går även att maila en fråga till mailadressen ovan.)

Tävlingen kan bara avslutas om minst tre personer är med.

1:an, 2:an och 3:an kommer att presenteras på bloggen.

1:an vinner länkning på både den här bloggen och irl bloggen + att dens sim får vara med i historian.

2:an och 3:an vinner en länkning här på bloggen.

Lycka till allihopa.

 

 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 17 augusti 2012 21:45

Hej!

Idag hade jag tänkt att visa snygga saker som jag och Emma har köpt på store.

Men mitt sims krånglar och särskilt mina saker från store det står att de är installerade men jag hittar dem ej i spelet.

Jag har provat att avinstallera  och installera på nytt men det funkar ej.

Vet ej vad jag ska göra åt det.

Har ni stött på det?

Vet ni hur man gör?

Snälla skriv en komentar!


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 14 augusti 2012 12:00

Tjena dagens utmaning kommer här:


19.  Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

- En snygg sim med dåliga egenskaper.

Men det omöjligt för mig att välja jätte dåliga egenskaper.


 


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 13 augusti 2012 17:15

Ja precis!

Har detta hänt er?:

Ful va?

Så här ser hon igäntligen ut:

Konstigt...


 


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 13 augusti 2012 16:30

Dagens utaming:


18.  Vilken färdighet tycker du mest om?

- Det är nog... Karismatisk.

Fick hjälp av Veronica med att komma på.

(Veronica är min stora syster.)



   

Av Rebecca, Emma och Teresa - 12 augusti 2012 14:00

Här e dagens utmaning:


17.  Det värsta prylpaketet och varför?

- Det är nog Katty perry sötsaker!

Jag har det inte men jag har ju hört om det och får jag fråga brf man ska göra så att hela ens värld är gjort av godis?

Är det bara jag som vill ha ett värkligt sims elr?



   

Av Rebecca, Emma och Teresa - 12 augusti 2012 13:00

Hej!


Skulle skapa en sim och så prova jag hur han såg ut i glasögon och han liknar ju Harry Potter.

Bild:

I sims!

Irl. (Elr vad man nu vill kalla det!

http://ourchangingclimate.wordpress.com/tag/energy-balance/

 

Den här simmen lottade jag bara!

Okej det liknar inte Ron men kanske typ Fred elr George.

 

       Ron.                                              
      Fred och George.

http://fromagirlspointofview.com/?p=11991

http://www.fanpop.com/spots/harry-potter/answers/show/48146/how-can-tell-fred-george-weasley-apart

(Sorry för mitt Harry potter-nörd-snack!)


 


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 11 augusti 2012 13:45

Dagens utmaing:


16.  Ladda ner simmar eller skapa egna?

- Skapa egna!

Älskar att skapa simmar!


 


 

Presentation


Det här är en blogg om The sims. Hoppas ni gillar den!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

är The Life As Lisa Hök bra?
 Ja, det är den bästa historian jag läst!
 Ja, den är riktigt bra!
 Ja, den är väll okej!
 Har aldrig läst den men ska!
 Har aldrig läst den och jag vill inte!
 Nej, den är ganska dålig!
 Nej, den är super dålig!
 Nej, det är den sämsta jag har läst!

Spellista

Gästbok

Sims bloggar:

Andra sidor:

Kategorier

Not Swedish?

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Unborn 8.0 Green Link
thesims-life

Ovido - Quiz & Flashcards