Thesims-Life

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Rumskompisar del 1

Av Rebecca, Emma och Teresa - 30 mars 2013 20:45

Hej!

(Har förresten ändra sättet hur det står när dem säger saker, nu står det T: - Hej =Tindra säger hej. L: - Hej= Lovisa säger hej. Så är det hela tiden förutom första gången i varje del som det står t.ex Tindra: - hej.)

Här kommer första delen av Rumskompisar.

Vill du läsa inledningen så hittar du den HÄR.


Del 1:

Tindra stod och beundra sig själv i spegeln när det plingade på dörren.

Tindra: "Det måste vara hon."


 

T: - Hej! Jag är Tindra.

Lovisa: - Hej, jag är Lovisa...

T: Ja... Det är här du ska bo...

L: - Vad fint det är!

T: - Ja... "Det finns en anledning till att jag behövde skaffa en rumskompis!"


 

T: - Jag kan visa dig ditt rum om du vill.

L: - Visst!


 

T: - Ja det här är ditt sovrum här kommer du att sova, och vad mer man nu kan göra i en säng...

L: - Ja... "Vi är sååå olika! Hur ska jag klara det här! Jag skulle ha stannat hemma!!!"

Tanken avbryts av Tindra.


 

T: - Sååå... Berätta om dig själv... Hur många killar har du haft? Hur många syskon har du? Har du något husdjur?

L: - Ehm... Jah har aldrig haft någon kille...

T: - VA!?! Jaha... Du är en sån där tjej som liksom är med en kille men inte vill ge sig in i ett förhållande!

L: - Nej... Jag har aldrig... kysst någon... "Hon måste tycka att jag är helt dum i huvudet!"

T: Okej... "Seriöst!?! OMG!?! E hon hlet dum i huvudet eller?!?"


 

Efter det så började Lovisa att packa upp. Hennes packning bestod till största del av böcker men även hennes dator som hon hade lyckats spara ihop till precis innan hon åkte.

Medan Lovisa packade upp så var Tindra i sitt rum och ringre runt till några kompisar. Hon höll nämligen på och ordna en fest för att Lovisa hade flyttat in. Hon höll nu på och ringa till den sista på inbjudings listan.


 

T: - Hej, jag har fest idag vill du komma?

Jakob: - Gärna vad firar vi?

T: Att lovisa har flyttat hit.

J: - Lovisa, det är hon din nya rumskompis va?

T: - Ja...

J: - Hoppas hon är het!

T: - Inte riktigt, hon e en plugghäst och hon e lika ful som en häst också. Och vet du, hon har ALDRIG kysst någon!!!

J: - VA! Stackars dig som måste dela rum med henne, har hon aldrig myspyst heller?


 

T: - Tror inte det, med tanke på att hon inte ens har kysst någon!

J: - Jag kommer för att det är synd om dig och för att jag kanske kan ändra på det där med aldrig myspyst...

T: - Jakob du är för rolig! Men då ses vi vid 19.30? Och glöm inte att det är badkläder som gäller.

J: - Okej, hörs babe!

T: - Du får mig seriöst alltid att skratta! Puss puss!


 

Klockan började närma sig 19.30 när det ringde på dörren.

T: - Jag öppnar!


 

T: - Hej!

Caroline: - Alltid lika mysigt här! Du har kvar dubbelsängen i gästrummet va?

T: - Jadå! Då vet vi vad du tänkt att göra under festen... Men med vem...?

C: Ehm... Med...

Sebastian: - Är Lovisa snygg? För i så fall så paxar jag sängen!

T: - Asså... Inte direkt...

Daniel: Vem bryr sig om hon är snygg! Bara hon är bra i sängen!

J: - Hon har aldrig kysst någon... Så hon är nog inte så bra...

D: - Då kommer hon vara det efter idag!

Alla skrattar.


 

T: - Lovisa! Kom!

L: Okej...


 

Lovisa kommer in i hallen och möts av en massa ungdommar i badkläder.

Alla i kör: - Överraskning!!!


 

L: - Ehm... Tindra, vad är det här...

T: Vi har ordnat en fest åt dig!

L: - Asså... Jag var inte riktig förbered på det här...

Amy: - Det var ju meningen!

L: - Jag måste nog tillbaka in på mitt rum och plugga...

T: - Kom igen nu va inte så tråkig! Gå in på ditt rum och byt om till badkläder och kom ut i vardagsrummet sen.

D: Ja! Va inte så tråkig!

L: - Okej då...


 

När Lovisa kommer in i vardagsrummet så har Tindra satt på musik och alla står och dansar, Lovisa ställer sig och börjar dansa hon med.


 

Efter ett tag så ropar Daniel på henne.

D: - Kom Lovisa! Jag ska visa dig en sak.

Han tar med henne till gästrummet och

 

drar ner henne i sängen. Sedan lägger han sig på henne och börjar kyssa henne.


 

L: - Vad sjutton tror du att du håller på med!

T: - Kysser dig! Kom igen nu! Ta av dig din baddräkt!

Han lutar sig fram för att dra av axelbandet.

L: - Låt mig vara!!!

Lovisa skriker så högt att alla kommer inspringande in i rummet.

D: - Kom igen Lovisa!

L: - Låt mig vara säger jag!!! Och stick härifrån!


 

T: - Vad är det som händer här?

L: - Han typ våldtar mig!

T: - Daniel, du får ta det lite lungt med nybörjaren!

Alla förutom Lovisa skrattar.

L: - Försvinn härifrån!

Det blir tyst.


 

L: - Jag sa försvinn härifrån!

D: - Fu*k you Lovisa! Har du aldrig försökt att ha lite roligt!

L: - Försvinn härifrån!! Alla dra härifrån NU!!!!!


 

Lovisa springer gråtandes iväg till sitt rum.

__________________________________________________________________________________________________


Vad tycker ni? Verkar den bra?

Skriv en kommentar!   

Hoppas den var bra för jag la ner hela dagen på manus och bilder!

Glöm inte att ha en bra påsk och äta lagom mycket godig!     


 

 
 
Yaren

Yaren

31 mars 2013 13:37

Den är jättebra!

http://yarenssims.blogg.se

Rebecca, Emma och Teresa

31 mars 2013 14:10

Tack! Det betyder jätte mycket! Det är såna här kommentarer som får mig att vela göra fler delar! Ska börja med del 2 nu! :)

 
misan

misan

2 april 2013 22:44

Det var ju ovårdat språk osså vidare som du hade sagt, :D
lite omväxling till de vanliga berättelserna ;)
Du får gärna göra en del till :3

http://misansims.bloggplatsen.se

Rebecca, Emma och Teresa

4 april 2013 22:10

Tack! :)

 
misan

misan

3 april 2013 13:58

T: Ja... Det är här du ska bo...

L: - Vad fint det är!

T: - Ja... "Det finns en anledning till att jag behövde skaffa en rumskompis!"

LOLxD

http://misansims.bloggplatsen.se

Rebecca, Emma och Teresa

4 april 2013 22:09

Kul att du gilla det! :)

 
Ingen bild

Annis

4 april 2013 14:40

Den var jättebra.Tycker att den är rätt olik från andra simshistorier♥

Rebecca, Emma och Teresa

4 april 2013 22:09

Tack! :)

 
Amelia

Amelia

4 april 2013 20:49

Låter intressant, bra skrivet! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

Rebecca, Emma och Teresa

4 april 2013 22:08

Tack! :)

 
Ingen bild

Erica

4 april 2013 21:26

Jättebra! Gillar kärlekshistorier :)

Rebecca, Emma och Teresa

4 april 2013 22:07

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca, Emma och Teresa - 3 juli 2013 12:26

Hej!   Det var nämligen så att jag fick en fråga av Emilia gällande när jag/vi ska börja blogga igen. Och eftersom det blev ett så himla långt svar på den frågan så tyckte jag att det var lika bra att besvara den i ett inlägg.   Anledningen ä...


Ja, nu är det bekräftat. The Sims 4 kommer år 2014.          Ser ni fram imot det? Själv så tycker jag att det är spännande men ändå lite tråkigt med tanke på att då åker alla The Sims 3 spel i soptunnan och jag kommer nog inte spela med dem ...


Hej!   Det är så mycket nu med prov och annat skit! Och sen har ju vi betyg i år så man måste ju anstränga sig extra mycket så här i slutet av terminen!   Vi kommer att försöka blogga när vi har tid men ja som ni märker så är det inte ofta ...

Av Rebecca, Emma och Teresa - 7 april 2013 17:00

Hej! Jag tänkte göra en guide om vart man hittar sina bilder som man tagit i Sims.   Du börjar med att gå in bland dina filer i utforkaren.   Sedan går du in i bibliotek och väljer Dokument.   Du dubbelklickar på mappen Electro...

Av Rebecca, Emma och Teresa - 7 april 2013 13:45

Är med i en tävling hoss http://linntoren.bloggplatsen.se/! Hon har veckans blogg! Kolla in det! http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ htt...

Presentation


Det här är en blogg om The sims. Hoppas ni gillar den!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

är The Life As Lisa Hök bra?
 Ja, det är den bästa historian jag läst!
 Ja, den är riktigt bra!
 Ja, den är väll okej!
 Har aldrig läst den men ska!
 Har aldrig läst den och jag vill inte!
 Nej, den är ganska dålig!
 Nej, den är super dålig!
 Nej, det är den sämsta jag har läst!

Spellista

Gästbok

Sims bloggar:

Andra sidor:

Kategorier

Not Swedish?

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Unborn 8.0 Green Link
thesims-life

Skapa flashcards