Thesims-Life

Alla inlägg under april 2013

Av Rebecca, Emma och Teresa - 7 april 2013 17:00

Hej!


Jag tänkte göra en guide om vart man hittar sina bilder som man tagit i Sims.

 

Du börjar med att gå in bland dina filer i utforkaren.


 

Sedan går du in i bibliotek och väljer Dokument.

 

Du dubbelklickar på mappen Electronic Arts.

 

Sedan går in i mappen som heter The Sims 3.

Här hittar du en massa mappar. Men du ska in i den som heter Screenshots. 

 

Sedan hittar du alla bilder som du tagit i ditt spel!


Är det något som var oklart så är det bara att fråga i en kommentar!


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 6 april 2013 13:30

   Heej!


Efter att ha gjort del 1 så fick jag en jätte gullig kommentar av Yaren och många fler.

Så nu vill jag vekligen börja på del 2!

Tidigare:

Inledning Del 1


Del 2:

 

Efter att Lovisa srprungit iväg in på sitt rum hade hon somnat i sin säng.


Tindra: - Lovisa, vakna...

Lovisa: - Gå härifrån...!

T: - Nej, jag vill be om ursäkt för att jag lät honom göra så, det var inte att vara en snäll rumskompis...

L: - Mmm...


 

T: - Förlåter du mig...?

L: - Okej...

T: Tack! Fast jag tycker att du borde ha välkomnat han kyss med lite mera än vad du gjorde. Daniel kysser inte vem som helst!


 

L: - Asså! Hur kunde jag tror att du ändrat dig!!!! Du är en lika stor idiot som Daniel!!


 

Sedan sprang Lovisa iväg...


 

... Hon sprang hela vägen till parken där hon alltid brukade vara när hon var yngre.


 

När hon kom fram började hon gråta...


 

Medan Lovisa var i parken och grät så ringde Tindras telefon...


 

T: - Hej, det är Tindra.

Matthew: - Tjena Tindra! Jag har poolparty ikväll, vill du komma?

T: - Gärna, jag vill så mycket bort från det här stället nu!

M: - Vadå'ra?


 

T: - Jag och min rumskompis bråkade...

M: - Om du kommer hit så ska jag trösta dig.

T: - Gärna!

M: - Okej, ses snygging!

T: - Hejdå! Puss puss!


 

Under tiden så har Lovisa satt sig på en bänk, och försöker sluta gråta.


 

Henrik: - Vad gör en så vacker ung dam här alldeles ensam och gråtandes?

L: - Inget...

H: - Det tror jag inte på! Kan jag sätta mig?

L: - Ehm... Okej...


 

H: - Så berätta nu för mig vad som hänt!

L: - Men det är inget du behöver bry dig om...

H: - Damer ska inte gråta, det finns mycket bättre saker dem kan göra. Som att städa! Jag skoja bara...


    

L: - Nä... Det var bara det att jag och min rumskompis bråkade om en sak... Vill inte gå in på vad men... Ja...

H: - Jag förstår, men tänk inte på det! Torka bort tårarna. Tänk på något posetivt!

L: - Som vadå...


 

H: - Vad tycker du är det roligaste som finns?

L: - Fysik tror jag...

H: - Nämen vad roligt, jag är nämligen chef på forskningsanlägningen här i stan.

L: - Är du?

H: - Ja. Jag kan berätta mer om du ställer dig upp, jag måste sträcka på benen!

L: - Okej...


 

Samtidigt så har Tindra kommit in på festen och (såklart) börjat flörta med Matthew.


    

T: - Det var en bra fest du har!

M: - Driver du, det är ju inga roliga personer här förutom du!

T: - Behövs någon annan än jag?

M: - Egentligen inte...

T: Tack för att du bjöd mig!


Tindra viskar något i  Matthew öra.


 

Matthew visar henne vägen till sovrummet (såklart igen).


 

Och det ena...


 

...Leder till det andra.


 

Lovisa och Henrik har verkligen ett djupt samtal och lite där och där slänger Henrik in en komplimang.


 

L: - Jag skulle jätte gärna börja jobba på Forskningsanlägningen!

H: - Du behöver nog utbildas klart först... Tyvärr, vi skulle behöva någon ung och vacker som kan driva stället.

L: - Tack, du har verkligen gjort mig på glatt humör!


 

De stannar upp och tittar varandra i ögonen, länge.


    

Efter ett tag så lutar sig Lovisa fram för att kyssa Henrik. Henrik kysser tillbaka men drar sig undan efter ett tag.


 

H: - Det här kommer inte att fungera...

L: - Varför inte... Jag tyckte det känndes som om du gillade mig... Förlåt...

H: - Det är inte det att jag inte gillar dig utan...

L: -Vadå...?

H: - Jag är... Gift...

____________________________________________________________________________________________________________


Var delen bra?

Blev det för många hopp mellan Lovisa och Tindra?

Kommentera!


 

Av Rebecca, Emma och Teresa - 4 april 2013 22:10

  Kolla vilken överraskning jag fick när jag loggade in:

 

SERIÖST!?!

ÄLSKAR ER!!!!!!!!!!   

Är så glad att jag tror att jag kommer spricka!!!!   

Vill bara säga att del 2 av Rumskompisar är på väg, men man vill ju tänka på kvalite!

Love you all!


 

Presentation


Det här är en blogg om The sims. Hoppas ni gillar den!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

är The Life As Lisa Hök bra?
 Ja, det är den bästa historian jag läst!
 Ja, den är riktigt bra!
 Ja, den är väll okej!
 Har aldrig läst den men ska!
 Har aldrig läst den och jag vill inte!
 Nej, den är ganska dålig!
 Nej, den är super dålig!
 Nej, det är den sämsta jag har läst!

Spellista

Gästbok

Sims bloggar:

Andra sidor:

Kategorier

Not Swedish?

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Unborn 8.0 Green Link
thesims-life

Skapa flashcards