Thesims-Life

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

The Life As Lisa Hök Del 3

Av Rebecca, Emma och Teresa - 13 juli 2012 19:45

Hej!


Här kommer som lovat (till 99%):


The Life As Lisa Hök Del 3


Såhär läser du serien:

Bindesträck (-) före en mening betyder att någon säger något.

Kursiv text är det simmarna tänker.

Vanlig text betyder att berättaren berättar.

Fet text betyder att någon skriker.

Text gäller för bilden ovanför texten.

Dessa färger visar vem som säger vad:

Lisa - Blå

Caroline - Rosa

Marie - Röd

Thomas - Grön

Övrigt - Grå


Läs även de andra delarna:

Del 1 Del 2



- Jag är hemma älskling!


- Hej, hur var det på jobbet idag?


- Bra, kan du komma lite?


- Ja självklart…


 


- Jag har köpt presenterna!


- Vad bra, Caroline kommer att bli så glad!


- Jag har något åt Lisa också.


- Va? Det kostade inte mycket va? Går det att lämna tillbaka?


- Lugna ner dig, saken till Lisa fick jag gratis.


- Vad är det för något?


- Du sa ju att du hade sagt till Lisa att hon fick köpa ett staffli själv om hon ville ha ett.


- Du har inte fått ett staffli va?


- Nej en av mina arbetskompisar hade ett gammalt Kak-stånd.

Om Lisa vill ha pengar får hon känna pengar själv genom att sälja kakor.


- Smart, Men hur får hon kakor då?


- Caroline får en leksaksugn också. Och Lisa får väll fråga Caroline om hon kan låna den.

Vilket hon nog inte kommer att få!


- Såklart hon inte kommer att få!

Men nu ber vi Caroline och Lisa att komma så vi kan ge dem deras presenter.


 


- Caroline! Lisa! Kom så får ni öppna era presenter!


- Kommer!


 


Äntligen ska jag få mina presenter!


 


- Lisa kom du ska också få presenter, kom nu!


- Va!?! Ska JAG få en present?


- Ja det är ju din födelsedag också!


Jag har aldrig fått något annars!


- Jag kommer!


Det är något som är skumt med det här!


 


- Här är din första present Caroline!


- Åhh... Vad är det för något?


- Öppna så får du se!


 


Lite senare:


- Tack för alla presenterna mamma!


- Det var så lite så!


- Sen var det ju så att vi hade en present till dig också Lisa!


   


- Här!


- Tack...


Vad kan det vara? Gift... Nej! Kanske strumpor? Nej... Väger för mycket! Det är väll för mycket att hoppas på ett staffli... Ja det är det! Det ända sättet att få reda på vad det är, är väll att öppna den...


Vad tyckte ni?

Va den här delen bra?

Skriv jätte gärna en komentar.

Alla ni som har bloggar vet ju hur glad man blir när man får en komentar.

Ni kan göra mig så glad!


 

 
 
Ingen bild

Alice

9 augusti 2012 14:03

Jag älskar den här serien! skriv mer! :D

Rebecca, Emma och Teresa

9 augusti 2012 19:15

Tack! Jag håller faktiskt på med Del 4 men jag vet inte om den hinner bli klar innan jag åker till spanien.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca, Emma och Teresa - 3 juli 2013 12:26

Hej!   Det var nämligen så att jag fick en fråga av Emilia gällande när jag/vi ska börja blogga igen. Och eftersom det blev ett så himla långt svar på den frågan så tyckte jag att det var lika bra att besvara den i ett inlägg.   Anledningen ä...


Ja, nu är det bekräftat. The Sims 4 kommer år 2014.          Ser ni fram imot det? Själv så tycker jag att det är spännande men ändå lite tråkigt med tanke på att då åker alla The Sims 3 spel i soptunnan och jag kommer nog inte spela med dem ...


Hej!   Det är så mycket nu med prov och annat skit! Och sen har ju vi betyg i år så man måste ju anstränga sig extra mycket så här i slutet av terminen!   Vi kommer att försöka blogga när vi har tid men ja som ni märker så är det inte ofta ...

Av Rebecca, Emma och Teresa - 7 april 2013 17:00

Hej! Jag tänkte göra en guide om vart man hittar sina bilder som man tagit i Sims.   Du börjar med att gå in bland dina filer i utforkaren.   Sedan går du in i bibliotek och väljer Dokument.   Du dubbelklickar på mappen Electro...

Av Rebecca, Emma och Teresa - 7 april 2013 13:45

Är med i en tävling hoss http://linntoren.bloggplatsen.se/! Hon har veckans blogg! Kolla in det! http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ http://linntoren.bloggplatsen.se/ htt...

Presentation


Det här är en blogg om The sims. Hoppas ni gillar den!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

är The Life As Lisa Hök bra?
 Ja, det är den bästa historian jag läst!
 Ja, den är riktigt bra!
 Ja, den är väll okej!
 Har aldrig läst den men ska!
 Har aldrig läst den och jag vill inte!
 Nej, den är ganska dålig!
 Nej, den är super dålig!
 Nej, det är den sämsta jag har läst!

Spellista

Gästbok

Sims bloggar:

Andra sidor:

Kategorier

Not Swedish?

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Unborn 8.0 Green Link
thesims-life

Ovido - Quiz & Flashcards